czwartek, 22 sierpnia 2013

........ SPRAWY BIEŻĄCE - 2013 ........

24 sierpnia
Dziękuję Basi i Joannie za pomoc. Na  przeglądarce Mozilla nie mam żadnych kłopotów z edytowaniem postów, pisaniem i wstawianiem obrazów.
25 sierpnia
Wczoraj byłam z moimi przyjaciółmi na wycieczce w Komborni  koło Krosna oraz w Rymanowie. Oto kilka zdjęć.


Dwór w Komborni to ziemiańska rezydencja z XVI wieku. Obecnie mieści się w niej luksusowy hotel oraz SPA. Obiekt ten reklamowała Magda Gesler, robiąc rewolucję w restauracji Kredens w Sanoku.



28 sierpnia
Ostatnio dość często na kanale  telewizyjnym Historia słucham wspomnień Powstańców Warszawskich. Zastanawiam się, jak ja bym się zachowała na ich miejscu. Czy byłabym zdolna do takiego bohaterstwa. Można się spotkać z różną oceną powstania. Niektórzy uważają, że było niepotrzebną ofiarą z góry skazaną na niepowodzenie, że przyczyniło się do śmierci tysięcy nie tylko uczestników, ale również ludności cywilnej, że  jego skutkiem było zburzenie Warszawy. Dlatego tym bardziej szanuję i podziwiam ludzi, którzy w tak nierównej walce gotowi byli oddać życie za swoje miasto i za ojczyznę.

31 sierpnia
Po  po blisko dwóch latach remontu  odrestaurowano kamienicę w której mieszkałam prawie pół wieku,  od urodzenia do pełnoletności i jeszcze kilka lat po powrocie do Sanoka.



Tak wyglądała  kamienica przed remontem, gdy dwa lata temu zrobiłam sobie zdjęcie. 


Kamienica jest wpisana  na listę zabytków i uchodzi za jeden z najpiękniejszych budynków modernistyczno - eklektycznych nie tylko w Sanoku, ale również na całym Podkarpaciu. Wybudowana została w 1906 roku przez Karola Gerardisa.



Tak wygląda  kamienica teraz po remoncie. Jej charakterystycznym elementem jest postać Atlasa - mitycznego tytana, dźwigającego na barkach sklepienie nieba.


Tak wyglądał Atlas przed remontem


A tak wygląda po renowacji.

 
Ciekawe jest również wnętrze  mojej kamienicy. Na jego ścianach znajdują się zdobienia i malowidła, a przy schodach figura Matki Boskiej.




4 komentarze:

  1. Może ten pan Ci pomoże. Ja też kiedyś miałam problem z blogspotem i mi poradził co mam zrobic. Opisz poprostu swój problem pod najnowszym postem, a na pewno zauważy twój komentarz.

    to jego blog

    http://msp-instrukcje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Emmo. Skontaktuję się z tym panem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Krysiu,wiedziałam,że Joasia pomoże.Pozaglądam trochę Ci w kąty,a jest co oglądać.Masz dar do tego "malarstwa"
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń